søndag den 3. februar 2013

Det jeg arbejder på lige nu.

Disse tre sider har ikke noget med Hr. Gris at gøre. De er fra en tegneserier jeg har arbejdet på af flere omgange, jeg har endnu ikke helt fået skovlen under historien. Sidst har jeg haft den til min "historie doktor" Bering Haarup, der er forfatter og grafikker. Han gav mit manuskript en tiltrængt overhaling. Det var en stor hjælp og gav mig flere tråde og muligheder for, at komme videre med projektet, så der sker forhåbentlig noget med det snart.
Bering er i øvrigt også manden bag den grafiske tilrettelægelse af Fisk og Suicide Joe og så var han også historiedoktor på en anden af mine ældre tegneserier, Ulvevinter.
I modsætning til Hr. Gris er denne serie tegnet digitalt og det er foreløbig planen, at den skal vedblive med at være 100% digitalt tegnet.


Hr. Gris er stadigvæk igang. Det går langsomt fremad, men jeg er ikke gået i stå. Denne side vil være i starten, lige nu hedder den side 7, som den er præsenteret her er den midt i processen og ligner cirka det jeg ser på mit lysbord lige nu. Jeg tegner med pen og pensel oven på en blyantskitse, der har været gennem flere stadier før jeg begynder med tushen. I sidste ende bliver den færdige side skannet og de sidste rettelser vil være digitale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar